23.10.08

Messenger-intervju!

Ramlade på Louise Nordling, en före detta student vid Medieteknik och bokade tid på närmsta chat.

Hej Louise! Hur är läget?
- Finfint!

Vad gör du om dagarna?
- Arbetar på Cadwalk Media.

Med vadå?
- Projekt- och produktionsledning.

NIi håller mest på med 3d-prylar och har många kunder i byggbranschen va?- Ja, det stämmer bra. Men jag håller mest på med webb och tryck där 3d-bilderna är integrerade.

Ser man på. Vad är roligast med det då?
- När allt flyter på enligt planerna och både producenter och kunder blir nöjda.

Vad är den största utmaningen i ditt jobb?
- Att förstå vad kunden vill ha så snabbt som möjligt och kommunikation överlag

Vet inte kunderna vad de vill ha?
- Nej, de vet vilken effekt de vill ha, vägen dit är ofta en annan femma.

Intressant.
- You bet.

Ok, helt ärligt. Har du egentligen så mycket nytta av all tryckteknik? Du läste ju ingenjörsprogrammet Grafisk teknik och medieproduktion (föregångare till PM och PDM)
- Ja, absolut! Jag jobbade ju tidigare med inköp av tryck som tryckmäklare men även nu har jag stor nytta av det eftersom jag kommunicerar med trycksaksleverantörer nästan dagligen.

Hur jobbar du i övrigt? Vilka verktyg använder du?
- Vi använder oss mycket av ett affärssystem som heter Workbook där all planering, orderhantering, ekonomi, timregistrering, mm hanteras.

Gantt-scheman all day long?
- You bet.

Ok, nu är jag nöjd för stunden, ska du inte komma hit och hälsa på snart?
- Jo, gärna!

Trevligt. Vad står på schemat härnäst?
- Jag ska på ett kundmöte och diskutera struktur, bild- och textinnehåll samt navigering till en webbsida. Tack själv förresten.

Lycka till och tack för att du tog dig tid.
- Tack själv, vi hörs

Det gör vi.

Inga kommentarer: